vacature medewerker verkoop binnendienst

Met jou in ons team is ons contact met en service naar onze klanten elke dag weer op z’n best. Wil jij als actieve, klantgerichte Medewerker Verkoop Binnendienst meewerken aan de groei en klanttevredenheid van ADC? Lees dan snel verder en solliciteer!
werken bij adc

dit ga je doen

Het opstellen én opvolgen van een gedetailleerd verkoopplan, daar zorg je voor als Medewerker Verkoop Binnendienst bij ADC! Je neemt initiatief om doelstellingen te behalen en grijpt in wanneer dit niet dreigt te lukken. Daarnaast zoek je actief naar nieuwe klanten en prospects op basis van het sales- en marketingplan. Je voert verkoopgesprekken, brengt offertes uit én zorgt voor de opvolging hiervan. Je stemt inkoopprijzen af met leveranciers en bespreekt afwijkende verkoopprijzen met de Commercieel Directeur (jouw leidinggevende). Samen met haar werk je aan het opstellen van jaarlijkse verkoopbudgetten en salesplannen.
 
Het onderhouden van klantrelaties is een belangrijk aspect van deze functie. Je legt de focus op belangrijke klanten en bezoekt hen regelmatig. Je lost eventuele klantontevredenheid op en bereidt evaluatie- en budgetgesprekken met klanten voor, eventueel in samenwerking met de commercieel directeur. Daarnaast blijf je op de hoogte van ontwikkelingen bij klanten, concurrenten en in de markt, en vertaal je deze naar concurrerende productmarktcombinaties.
 
Een goede administratie is essentieel in deze rol. Je zorgt ervoor dat opdrachten correct worden uitgevoerd en dat klantcontact gebaseerd is op betrouwbare gegevens. Je maakt en verstuurt offertes binnen de afgesproken grenzen, houdt bij welke gesprekken je hebt gehad met klanten en zorgt voor een soepele overdracht aan de orderbegeleiding. Daarnaast maak je nieuwe berekeningen als er verschillen zijn tussen de voorcalculatie en de opdracht.
Als Medewerker Verkoop Binnendienst ligt je focus op klanten: je voert klantgesprekken, zoekt actief naar nieuwe klanten en zorgt voor een goede opvolging van de offertes.

dit ben jij

  • Je kan op een heldere manier communiceren met klanten en collega’s
  • Je begrijpt de behoeften van klanten en kunt hierop inspelen
  • Je plant jouw werk effectief en kunt prioriteiten stellen
  • Je bent goed in het uitvoeren van administratieve taken
  • Het identificeren én oplossen van problemen is aan jou wel besteedt

Over ADC Nederland: alles op alles!

Van visitekaartjes tot het inpakken van een heel gebouw – ADC biedt een complete service op het gebied van druk, print en sign. Het familiebedrijf is sinds 1979 uitgegroeid tot een vooraanstaand bedrijf in de grafische industrie met vier vestigingen in Nederland en twee kantoren in het buitenland. Met 255 medewerkers zetten we elke dag alles op alles om de klant te ontzorgen, van ontwerp tot levering!

dit krijg je van ons

  • Een salaris dat past bij je opleiding en werkervaring
  • Veel verantwoordelijkheid
  • Een fijne werkplek op onze locatie in Den Bosch
  • De mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken
  • Je komt terecht in een team van ervaren collega’s, van wie je veel kan leren
  • Een contract bij ADC zelf; geen uitzendcontract dus
  • Je krijgt een laptop van de zaak
  • Je werkt 36-40 uur (4-5 dagen) per week in dagdienst
  • Een actieve personeelsvereniging, regelmatige personeelsuitjes en gezellige vrijdagmiddagborrels
  • Aandacht voor gezond leven: fitness en een fietsplan

aan de slag!

Zie jij jezelf na het lezen van de vacature wel werken bij ADC? Solliciteer dan via het onderstaande formulier (of mail je cv en motivatie naar vacatures@adc.nl). We kijken ernaar uit om jou te ontmoeten en samen alles op alles te zetten!
 
Heb je nog vragen over deze functie? 
Bel dan naar 073 6120 566 en vraag naar Edwin Junggeburth.
 
Liever eerst kennismaken?
Dat kan! Kom eens langs voor koffie of thee en een rondleiding op misschien wel jouw nieuwe werkplek. Bel voor het maken van een afspraak naar 073 6120 566.

start je sollicitatie

Medewerker Verkoop Binnendienst